
Как да управляваме ефективно кампания по масов подбор?
Като HR специалист или управляващ бизнес вероятно сте се срещали с потребността от наемане на служители. Възможно е да сте се изправяли и пред необходимостта да наемете определен брой еднакви позиции било заради извънреден проект, било заради бърз ръст на бизнеса. За съжаление, актуалната ситуация на пазара на труда не позволява това да стане бързо, а и струва все по-скъпо, ако не сте подготвени. От друга страна, регулярните и рутинни дейности не оставят много време за тази ключова и стратегическа задача.
Ето тук идва и услугата, която все повече компании възлагат на професионален външен партньор или агенция за подбор на персонал.
Защо бизнесът се доверява на професионална агенция?
Консултантските агенции за набиране на служители като New Career разполагат с добре обучени експерти с познания в конкретната индустрия. Те познават каналите, по които най-бързо да достигнат до специалистите, работещи в тази област и да привлекат техния интерес.
Те могат да ви посъветват как най-добре да се позиционирате като работодател пред кандидатите, какви са пазарните условия, при които бихте могли да ги привлечете, наемете и задържите. Агенцията притежава ресурса да ви подпомогне в доста трудоемката процедура по организиране на първоначалните срещи, процеса на скрининг и оценка съответствието на кандидатите с изискванията на бизнеса. Тя може да поеме процеса по офериране, изясняване предложението на работодателя и даването на обратна връзка на кандидатите, които не искате да наемете.
Какви са обичайните стъпки за бързо наемане на служители в една кампания за масов подбор?
- Изясняване и формулиране на точните, смислени, необходими и адекватни изисквания към позицията или позициите.
- Избор и управление на правилните канали за комуникация.
- Бюджетиране и управление на медийното планиране на обявите за работа.
- Формиране на правилното послание в конкретния момент, правилния контекст, локация и целева група.
- Изготвяне на правилна, атрактивна и оригинална визия на обявите за работа.
- „Чуване“ на пазара и обратната връзка от кандидатите – т. нар. “Social listening” за това какво очакват от своите бъдещи работодатели.
- Управление на най-правилния и релевантен процес по интеракция с кандидатите – адресиране на най-важните им въпроси, притеснения и колебания, изясняване на очаквания и помощ да се ориентират.
- Управление на процеса по оценка, интервюта и даване на обратна връзка.
- Комуникиране по най-подходящия начин на работодателската оферта и цялостно предложение (employer value proposition, EVP).
- Управление на обичайно не много приятния процес по даване обратна връзка на неодобрените кандидати.
Бизнесът получава добавена стойност.
Ключовият резултат тук е ефективност. Използва се външен ресурс от професионални консултанти, които знаят какво и как да направят, за да постигнат най-добрия резултат за своите клиенти. Агенцията поема цялата първоначална и последваща комуникация с кандидатите и за работодателя остава да се фокусира в избора на служители и работници, тяхното назначение и управление впоследствие.
Каква е цената на услугата по управление на кампании за масов подбор?
Тъй като това е пакетна услуга, договорена на проектен принцип, тя е базирана на точно определен разход (медийно планиране, дизайн, текст и разпространение на обявата, публикуване, първоначален скрининг, оценка на кандидатите, интервюиране, представяне на оферта от работодател, преговори и напускане) и се определя прозрачно и справедливо спрямо обема на извършените дейности. При този модел компаниите-клиенти ползват услуга по предварително фиксирана и прозрачна цена, без ограничение за броя назначени служители от една кампания.
Повече информация за услугата, предоставяна от New Career, може да намерите ТУК или да ни изпратите ЗАПИТВАНЕ.
Какви са допълнителните услуги, които бихте могли да ползвате извън стандартните и най-популярни?
Ако имате нужда, можете да разчитате на компетентна консултация и съвет за най-популярните и търсени придобивки, за нивата на заплащане във вашата индустрия. При необходимост агенцията за подбор на персонал може да проучи деликатно предишен опит и препоръки на кандидатите, които представя. Бихте могли да използвате услугата лизинг на персонал (временна заетост) при краткосрочни проекти или Employer of Record (EOR), ако все още нямате отделно юридическо лице компания в България. Ако масовият подбор с кампания не ви удовлетворява или пък имате нужда от привличане на висококвалифициран професионалист, можете да се възползвате от услугите по директен подбор, хедхънтинг или таргетирано конфиденциално търсене. За компаниите, които искат да използват външна услуга по рикрутмънт не само по проект, а и в дългосрочен план, може да бъде предложена и услугата по аутсорсинг на рикрутмънт процеса (RPO) или да наемат външен рикрутър за своя бизнес (Onsite Recruiter).