newcareer.bg
Развиване на работодателска марка (Employer Branding)

Какво е Employer Branding?
Employer Branding (бранд на работодателя) е процесът на изграждане и управление на репутацията на компанията като работодател с цел привличане, мотивиране и задържане на таланти. Това включва създаване на силна и привлекателна идентичност на работното място, която подчертава стойността на организацията за служителите и подкрепя нейните ценности, култура и цели.
Employer branding обхваща как компанията комуникира със своите настоящи и бъдещи служители, как ги възнаграждава, как им предоставя възможности за развитие и как поддържа ангажираността и удовлетвореността им. Добре изграден бранд на работодателя не само привлича таланти, но също така засилва лоялността на служителите и укрепва общата корпоративна култура.
Какво е услуга по развиване на работодателска марка?
Employer branding е услуга, разработена да подобри имиджа на компанията като работодател. Ключовите стъпки в този процес са - дефиниране на цели и обхват на employer branding, анализ на силните и слабите страни на компанията като работодател и разработване и адаптиране на дигитална стратегия за развитие на работодателската марка.
Какво включва Employer Branding като услуга?
Съдържанието на услугата разделяме на две направления в зависимост от насочеността на всяка една кампания – вътрешен брандинг и външен брандинг.
Вътрешна дигитална кампания - Internal Branding:
- Определяне на ясна визия и цели на работодателската марка на компанията
- Създаване и прилагане на стратегия за подобряване на работодателската марка сред служителите, вкл. вътрешна комуникация и ангажираност на служителите, дигитална стратегия и др.
- Създаване и прилагане на маркетинг концепция за провеждане на вътрешно фирмени събития
- Създаване и развитие на фирмен бюлетин, вътрешна страница, gamification програми и др.
- Мотивиране и включване на служителите като посланици на работодателската марка на компанията – заснемане на персонални и групови видеа и др.
- Изследване на причините за назначаване, напускане и други
- Създаване на стратегия за ангажиране на напуснали служители и превръщането им в посланици на работодателската марка
Външна дигитална кампания – External Branding:
- Създаване на Employer value proposition с цел повишаване стойността на работодателската марка
- Създаване на комуникационна стратегия за социални платформи
- Регулярно информационно и дигитално поддържане на корпоративни страници в социални платформи
- Създаване на съдържание (видео, анимации, банери и др.) насочени към налагане на работодателската марка
- Social Listening - мониторинг на разговори в дигиталната среда.
- Приоритизиране и обработка на независима обратна връзка от бивши и настоящи служители и клиенти на компанията.
- Мониторинг и оптимизиране на съдържанието на сайта на компанията, свързано със секцията за човешки ресурси
- Създаване на landing pages при търсене на ключови позиции
- Дигитална оптимизация на обявите за работа
- Оптимизиране на комуникацията с потенциални и активни кандидати
- Създаване и комуникиране на дигитални концепции за провеждане на външни корпоративни и браншови събития
Свържете се с нас, за да обсъдим най-подходящото и ефективно решение за Вашия бизнес.