newcareer.bg

Развиване на работодателска марка (Employer Branding)

Image

 

Какво е Employer Branding?

Employer Branding (бранд на работодателя) е процесът на изграждане и управление на репутацията на компанията като работодател с цел привличане, мотивиране и задържане на таланти. Това включва създаване на силна и привлекателна идентичност на работното място, която подчертава стойността на организацията за служителите и подкрепя нейните ценности, култура и цели.

Employer branding обхваща как компанията комуникира със своите настоящи и бъдещи служители, как ги възнаграждава, как им предоставя възможности за развитие и как поддържа ангажираността и удовлетвореността им. Добре изграден бранд на работодателя не само привлича таланти, но също така засилва лоялността на служителите и укрепва общата корпоративна култура.

Какво е услуга по развиване на работодателска марка?

Employer branding е услуга, разработена да подобри имиджа на компанията като работодател. Ключовите стъпки в този процес са - дефиниране на цели и обхват на employer branding, анализ на силните и слабите страни на компанията като работодател и разработване и адаптиране на дигитална стратегия за развитие на работодателската марка.

Какво включва Employer Branding като услуга?

Съдържанието на услугата разделяме на две направления в зависимост от насочеността на всяка една кампания – вътрешен брандинг и външен брандинг.

Вътрешна дигитална кампания - Internal Branding:

  • Определяне на ясна визия и цели на работодателската марка на компанията
  • Създаване и прилагане на стратегия за подобряване на работодателската марка сред служителите, вкл. вътрешна комуникация и ангажираност на служителите, дигитална стратегия и др.
  • Създаване и прилагане на маркетинг концепция за провеждане на вътрешно фирмени събития
  • Създаване и развитие на фирмен бюлетин, вътрешна страница, gamification програми и др.
  • Мотивиране и включване на служителите като посланици на работодателската марка на компанията – заснемане на персонални и групови видеа и др.
  • Изследване на причините за назначаване, напускане и други
  • Създаване на стратегия за ангажиране на напуснали служители и превръщането им в посланици на работодателската марка

Външна дигитална кампания – External Branding:

  • Създаване на Employer value proposition с цел повишаване стойността на работодателската марка
  • Създаване на комуникационна стратегия за социални платформи
  • Регулярно информационно и дигитално поддържане на корпоративни страници в социални платформи
  • Създаване на съдържание (видео, анимации, банери и др.) насочени към налагане на работодателската марка
  • Social Listening - мониторинг на разговори в дигиталната среда.
  • Приоритизиране и обработка на независима обратна връзка от бивши и настоящи служители и клиенти на компанията.
  • Мониторинг и оптимизиране на съдържанието на сайта на компанията, свързано със секцията за човешки ресурси
  • Създаване на landing pages при търсене на ключови позиции
  • Дигитална оптимизация на обявите за работа
  • Оптимизиране на комуникацията с потенциални и активни кандидати
  • Създаване и комуникиране на дигитални концепции за провеждане на външни корпоративни и браншови събития

 

Свържете се с нас, за да обсъдим най-подходящото и ефективно решение за Вашия бизнес.